Reality Mod für Battlefield 2 in neuer Version 0.8

PC-Spiele Das Entwicklerteam Project Reality hat heute die gleichnamige kostenlose Modifikation des bekannten PC-Onlinespiels Battlefield 2 in Version 0.8 veröffentlicht. In dieser Version finden vier neue Karten sowie drei neue Spielmodi Einzug und erhöhen so die Kartenauswahl auf insgesamt 20 Stück. Außerdem wurden einige Änderungen in Sachen Taktik und Gameplay vorgenommen.


Die Modifikation Project Reality basiert ganz auf der von Digital Illusions CE (DICE) stammenden Engine und versucht das vorhandene Spiel realistischer und teamorientierter zu gestalten. Dabei wird nicht nur das Squadsystem verändert, sondern auch über 30 neue Waffen und Ausrüstungsgegenstände, zahlreiche Kits für sämtliche im Spiel vorhandenen Klassen und Fahrzeuge dem Spiel hinzugefügt.

Das HUD für den Infanteristen wurde aufgrund des Wunschs nach noch mehr Realismus komplett aus dem Spiel genommen. Bestimmte Fahrzeuge oder Flugzeuge tauchen auf der Karte erst nach mehreren Minuten wieder auf, wenn sie zerstört wurden. Zudem gibt es keine Gesundheits- und Munitionsanzeige mehr.

Äderungen seit Version 0.75:
  • 3 new game modes: Command & Control, Skirmish and Training
  • Critically wounded soldiers can be revived for up to two minutes. They can use the "Give up” button on the Caps-Lock map to opt out of waiting for a medic
  • Medics can now resuscitate downed soldiers which untangles them from the ground. This is useful to make sure the epipen will do it\'s job
  • Insurgents can build hideouts to spawn at
  • Regular armies and the militia can deploy a heavy machine gun emplacement
  • The spotting system has been overhauled. Automatic spotting is practically gone. Squad leaders can send a contact report to the commander. The commander can confirm those reports and place markers on the map to warn the rest of the team
  • Artillery and mortars have been added to the list of possible area attacks
  • Pistols & SMGs do not suppress other players. Shots also need to travel some distance before they have a suppression effect
  • Weapons need to be reloaded manually
  • Bunkers & Fire bases do not resupply soldiers and vehicles anymore
  • Deployable assets can be placed without permission if no commander is on the team
  • Rally points can be placed anywhere. They are overrun and destroyed if 3 enemies get close to them or if 6 squad members die in their vincinity
  • Grenade launchers need to be fired at targets at least 30-40m from the shooter or the grenade will not detonate
  • All factions have a command post which is enterable by the commander. The commander can only use his map while inside the post.
  • The enemy tickets are not displayed
  • The main gun in any armored vehicle has a 30s usage delay
  • Soldiers start to bleed out when their health drops below 75%
  • Civilian collaborators will always respawn after 2 minutes regardless of how they died
  • Insurgents can be arrested using the restrainer or the shotgun
  • Insurgents need to defend at least 3 out of 12 weapons caches
  • Capturing a control point takes at least 3 men
  • Limited kits have been reduced in number and are only reallocated every 10 minutes
  • Light machine guns can be used in deployed and undeployed modes. When deployed they can only be fired while prone but are very accurate
  • Deploying bunkers & fire bases does require 2 supply crates. A supply truck is not needed. Other assets just need to be build close enough to a
  • forward outpost and do not require any supplies

Homepage: RealityMod.com

Download: RealityMod.com
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